Archief: mei 2, 2018

Terugblik op de EO-Jongerendag

Kunst maken op de EO-jongerendag (3 juni 2023 – Thema Pioniers)

Foto: Nathan Reinds

Zaterdag 3 juni mocht ik live kunst maken op de EO-jongerendag in Ahoy. Het thema was Pionieren en ik heb met sketchnotes de hele dag vastgelegd. Ik ben al gewend om op spreektempo te tekenen, maar dit keer ging ik iets nieuws proberen: tekenen én inkleuren binnen dezelfde tijd. Daarnaast was ik nog niet gewend om te tekenen voor zo’n groot publiek (15.000 mensen). Van tevoren had ik gebeden dat God’s Geest me zou leiden en dat mijn talenten tot eer van God gebruikt zouden worden.

Een literatuurboek geïllustreerd!

Samenspraak: 30 communicatiemodellen voor het onderwijs

18 juni 2021

Begin dit schooljaar maakte ik kennis met Kees van der Vloed  tijdens een studiedag over feedback geven. Ik maak altijd sketchnotes om me beter te kunnen concentreren en Kees had mijn sketchnotes gezien. Na de studiedag kwamen we met elkaar in contact. Van het een kwam het ander en voor ik het wist, kreeg ik de kans om te illustreren. Ik heb het afgelopen half jaar als Illustrator mogen samenwerken met Kees aan dit literatuurboek voor leerkrachten en schoolleiders over communicatie binnen het onderwijs.

De modellen zijn met de hand getekend en op de boekenkaft zijn de modellen uit het boek zichtbaar. Ik heb de binnenkant mogen illustreren en ik heb in samenwerking met Cora Veldman-Mallegrom de boekcover vormgegeven. Het was een hele leerzame en toffe ervaring en ik had nooit verwacht dat het haalbaar zou zijn binnen zo’n korte tijd.

God is zo goed! Toen ik een jaar geleden besloot om parttime te gaan werken, om meer ruimte voor mezelf naast mijn werk als leerkracht te creëren, had ik niet kunnen bedenken dat God dit op mijn pad zou brengen. Vroeger wilde ik juf en schrijfster worden, dus het is voor mij een kinderdroom die uitkomt! 

De kracht van beeld en rijm bij klassenregels

6 november 2020

Visuele ondersteuning bij rijmende klassenregels

Ik hou heel erg van rijmpjes en mijn leerlingen ook. Ik merk zelf dat de leerlingen de klassenregels sneller en beter onthouden als het rijmt. Door de visuele ondersteuning van de klassenregels is het niet alleen leuker om naar te kijken, maar onthouden de leerlingen het nog sneller.

Mijn leerlingen zijn dol op de rijmpjes en vinden het leuk om ze uit hun hoofd te leren. Daarnaast is het makkelijker om een regel te herhalen als je allemaal hetzelfde rijmpje kunt opzeggen. Ook handig als je met een duo werkt.

Geslaagd!!

28 juni 2019

Deze juf  is vanaf gisteren officieel bevoegd om voor de klas te staan als leerkracht basisonderwijs met een specialisatie voor het jonge kind.

Mijn harde werken is beloond met een mooie eindlijst!! Het is nog niet zeker waar ik ga werken, maar ik heb wat dingen lopen.

Liefs, van een trotse juf die nog even geniet van haar laatste dagen bij haar huidige groep 2.

 

“Wij gaan op Safari” met de kleuters

1 januari 2019

Lieve mensen,

Zoals jullie weten hoop ik dit jaar af te studeren. Op maandag en dinsdag sta ik voor groep 2 als Lio-student.
Hierdoor moeten sommigen wat langer wachten op hun bestelling. Bedankt voor uw geduld!